Znajdujesz się na archiwalnej stronie Urzędu Gminy w Krościenku nad Dunajcem.


Strona została przeniesiona na adres:
www.kroscienko.pl

































archiwum > Samorząd > Urząd Gminy > Regulamin Organizacyjny

Regulamin Organizacyjny

 

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy
w Krościenku nad Dunajcem


Rozdział I
Zakres działania i zasady funkcjonowania Urzędu.

§ 1

Urząd Gminy zwany dalej Urzędem realizuje zadania:
1. własne określone w ustawie o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 roku (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z póż. zm.) oraz innych ustawach,
2. zlecone przez organy administracji rządowej na mocy ustaw,
3. powierzone w drodze porozumień z właściwymi organami administracji rządowej oraz z jednostkami samorządu terytorialnego.
4. inne  wynikające z przepisów szczególnych.

§ 2

1. Pracą Urzędu kieruje Wójt.
2. Urząd jest jednostką budżetową Gminy
3. Wójt jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

§ 3

Siedzibą Urzędu Gminy jest miejscowość Krościenko n.D w powiecie nowotarskim w województwie małopolskim.
Adres Urzędu:  34-450 Krościenko n.D, ul. Rynek 35.

§ 4

Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji, a w szczególności:
1. przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał , wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowanie innych czynności prawnych przez organy Gminy,
2. wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Gminy,
3. zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania i rozpatrywania oraz załatwiania  skarg i wniosków,
4. przygotowywanie uchwalania i wykonywanie budżetu Gminy,
5. przygotowywanie projektów uchwał Rady, zarządzeń ogólnych, pism okólnych,  regulaminów i instrukcji Wójta oraz ich realizacja,
6. zapewnienie warunków organizacyjnych dla pracy Rady Gminy i jej Komisji,
7. prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego chronologicznie, zbioru aktualnie obowiązującego i udostępnienie go do wglądu w siedzibie Urzędu
8. wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
1/  przyjmowanie, rozdział przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
2/  prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
3/  przechowywanie akt i prowadzenie w tym celu archiwum zakładowego,
4/  przekazywanie akt do archiwum państwowego,
9. realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

§ 5

1. Urząd prowadzi działalność informacyjną w zakresie:
1/ upowszechniania przepisów prawa, w tym prawa miejscowego.
2/ urzeczywistniania zasady jawności życia publicznego,
3/ informowania o sposobach realizacji zadań publicznych,
2. W celu wykonywania zadań wymienionych w ust. 1 Urząd współpracuje ze środkami masowego przekazu , organizuje zebrania i spotkania oraz podejmuje inne działania.

§ 6

1. Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia Kodeksu Postępowania Administracyjnego, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
2. Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są przepisami instrukcji kancelaryjnej.

 

Rozdział II
Organizacja Urzędu

§ 7

W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1.Wójt Gminy symbol W
2.Zastępca Wójta Gminy symbol ZW
3.Sekretarz Gminy symbol S
4.Skarbnik Gminy symbol SF

5. Referat Finansowy symbol FP
1) Zastępca Skarbnika Gminy symbol ZSF
2) stanowisko d.s księgowości symbol FG
3) stanowisko d.s księgowości symbol FG
4) stanowisko d.s wymiaru i księgowości podatkowej symbol FP
5) stanowisko d.s wymiaru podatków symbol WP

Kierownikiem Referatu Finansowego jest Skarbnik Gminy, który jest
odpowiedzialny przed Wójtem za pracę podległej komórki organizacyjnej.

6.Zespoły problemowe tworzone z samodzielnych stanowisk, których zakres
działania obejmuje powiązane ze sobą zadania:

1) Zespół ds. inwestycji, infrastruktury i ochrony Przeciwpożarowej symbol I

2) Zespół ds. gospodarki nieruchomościami, symbol GiGG ochrony środowiska ochrony przyrody, rolnictwa, symbol OŚ
leśnictwa turystyki i promocji symbol TiP

7.Samodzielne Stanowiska:

1.Urząd Stanu Cywilnego i Ewidencji Ludności symbol USC,EL
pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych symbol OI
2.Stanowisko ds. zamówień publicznych symbol ZP
3.Stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego symbol PP
4.Stanowisko ds. obsługi sekretariatu i spraw ogólnych symbol S.A
5.Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej,
Wojska, OC, i kancelarii tajnej symbol H
6.Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy , kultury, sportu oraz zdrowia symbol RG
7. Informatyk symbol IU
8. Radca Prawny symbol RP

8.Pracownicy obsługi:

1. Goniec
2. Sprzątaczka
3. Palacz sezonowo

 

§ 8

Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu.

 

Rozdział III
Zakres działania i kompetencji kierownictwa Urzędu

§ 9

WÓJT:

Do zakresu działania i kompetencji Wójta należy:
Wykonywanie uchwał Rady Gminy i zadań Gminy określonych prawem, a w szczególności:
1/ kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
2/ reprezentowanie Gminy i jej Urzędu na zewnątrz i prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących Gminy,
3/ gospodarowanie mieniem komunalnym,
4/ wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
5/ upoważnianie pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu Wójta decyzji w indywidualnych sprawach,
6/ podejmowanie innych decyzji w sprawach należących do kompetencji Urzędu oraz podpisywanie pism i innych dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu,
7/ wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku  do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych /nie zastrzeżonych dla innych organów/,
8/ udzielanie pełnomocnictw w sprawach należących do wyłącznej kompetencji Wójta,
9/ zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracownikom urzędu,
10/ wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej,
11/ organizowanie akcji ratowniczej w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
12/ wybór zastępcy oraz wnioskowanie o powołanie  skarbnika i sekretarza,
13/ zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
14/ przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał,
15/ ogłaszanie uchwały budżetowej  i sprawozdania z jej wykonania,
16/ przedkładanie uchwał  Rady  Gminy Wojewodzie oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w zakresie ich właściwości,
17/ składanie Radzie Gminy sprawozdań z realizacji zadań,
18/ nadzorowanie wykonywanych zadań inwestycyjnych,
19/ wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta ustawami, uchwałami Rady oraz wynikającymi ze Statutu Gminy.

§ 10

ZASTĘPCA  WÓJTA:

Do zadań Zastępcy Wójta należy:
1/ zastępowanie Wójta w razie jego nieobecności w sprawach: kierowania bieżącymi sprawami Gminy, reprezentowania Gminy na zewnątrz oraz wykonywania innych zadań zastrzeżonych dla Wójta Gminy,
2/ wydaje decyzje administracyjne w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Wójta,
3/ wykonywanie zadań, których zakres określa Wójt,
4/ sprawowanie nadzoru nad komórkami przypisanymi w schemacie organizacyjnym,
5/ współpraca z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej o wystąpieniu podejrzenia wprowadzenia do obrotu finansowego nielegalnych środków,
6/ organizowanie lub współudział w organizowaniu przetargów na prace projektowe lub wykonawcze,
7/ planowanie, organizowanie, przeprowadzanie przetargów i innych procedur wynikających z realizacji ustawy o zamówieniach publicznych oraz prowadzenie dokumentacji przetargowej,
8/ nadzorowanie zadań z zakresu:
1) zaopatrzenia  w energię elektryczną, cieplną, gaz,
2) zagospodarowania przestrzennego,
3) gospodarki gruntami, rolnictwa, leśnictwa i drogownictwa,
4) gospodarki komunalnej,
5) świadczeń rodzinnych,
9/ przeprowadzanie kontroli w zakresie zamówień publicznych w jednostkach,
10/ organizacyjnych Gminy.

§ 11

SEKRETARZ GMINY:

1/ podejmuje  działania  zapewniające sprawne funkcjonowanie Urzędu Gminy oraz organizuje pracę Urzędu z zachowaniem podziału obowiązków pomiędzy kierownictwo Urzędu,
2/ zastępuje Wójta pod jego nieobecność w sprawach zastrzeżonych do kompetencji kierownika Urzędu,
3/ nadzoruje czas pracy pracowników Urzędu i dyscyplinę pracy,
4/ prowadzi sprawy osobowe pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych, sporządza zakresy czynności oraz odpowiedzialności ,
5/ przyjmuje oświadczenia woli spadkodawców,
6/ nadzoruje  sprawy związane z ustaleniem treści pieczęci i ich ewidencją,
7/ nadzoruje  prawidłowe i terminowe załatwianie spraw,
8/ prowadzi ewidencję skarg i wniosków i kontroluje sposób  ich załatwienia,
9/ opracowuje projekt zmian Regulaminu organizacyjnego,
10/ prowadzi rejestry zarządzeń Wójta oraz upoważnień i pełnomocnictw wydanych pracownikom,
11/ podpisuje decyzje administracyjne i pisma z zakresu działania Urzędu w ramach udzielonego upoważnienia.
12/ koordynuje prace związane z organizacją wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych, referendów i spisów,
13/ koordynuje pracę praktykantów i stażystów,
14/ prowadzi nadzór nad realizacją zadań z zakresu:
a) oświaty  i służby  zdrowia w Gminie,
b) obsługi Rady Gminy ( Biuro Rady Gminy),
15/ wykonuje inne zadania zlecone przez Wójta

§ 12

SKARBNIK GMINY:

1. Skarbnik Gminy  jest z urzędu kierownikiem referatu finansowego i odpowiada za wykonywanie zadań referatu, organizuje gospodarkę finansową Gminy, realizuje zadania rachunkowo księgowe związane z planowaniem i wykonywaniem budżetu oraz nadzoruje i koordynuje pracę referatu finansowego Urzędu.
2. Do podstawowych zadań Skarbnika Gminy należy wykonywanie zadań w zakresie:
1/ kierowania pracami związanymi z przygotowaniem projektu budżetu Gminy oraz sprawozdań z jego realizacji,
2/ kontroli nad działalnością budżetową i dyscypliną finansową Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
3/ bieżącej analizy budżetu i  informowania  Wójta o stopniu jego realizacji,
4/ przygotowania projektów aktów prawnych związanych z obiegiem dokumentów finansowo – księgowych,
5/ opracowywanie projektów zarządzeń Wójta dotyczących zmian w budżecie gminy oraz w planach finansowych
6/ przygotowana projektów aktów prawa miejscowego dotyczących finansów,
7/ nadzoru nad prawidłową realizacją dochodów i wydatków budżetowych,
8/ nadzoru nad pracami inwentaryzacyjnymi składników majątkowych Gminy i rozliczanie ich wyników
9/ organizowania oraz nadzoru nad wykonaniem wewnętrznej kontroli finansowej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych
10/ sporządzania, w oparciu o regulamin organizacyjny,  projektów zakresów czynności pracowników referatu.
11/ wykonywania innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających
12/ z poleceń lub upoważnień Wójta.

 

Rozdział IV
Zakres działania Referatu, Zespołów Problemowych
i Samodzielnych Stanowisk

§ 13

REFERAT FINANSOWY:

Do zakresu działania referatu finansowego należy:
1/ opracowywanie projektów budżetu Gminy i zmian w budżecie,
2/ bieżące realizowanie budżetu Gminy oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
3/ prowadzenie obsługi finansowo – księgowej Urzędu, funduszy oraz środków specjalnych, których obsługę finansową powierzono Urzędowi /GFOŚiGW, środka specjalnego pn. drogi gminne/,
4/ opracowywanie propozycji polityki podatkowej Gminy oraz stawek podatków i opłat lokalnych,
5/ organizowanie i nadzorowanie wymiaru, poboru podatków i opłat lokalnych oraz ich egzekucji podatkowych,
6/ prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,
7/ prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg i umorzeń w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody Gminy,
8/ nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów podatków i opłat lokalnych,
9/ przygotowywanie projektów uchwał organów Gminy dotyczących finansów
10/ obsługa finansowo- księgowa Urzędu w tym:
1) prowadzenie spraw płacowych pracowników,
2) realizacja wydatków osobowych,
3) naliczanie podatku dochodowego, ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, nagród, delegacji,
4) rozliczanie ekwiwalentów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych, oraz zaliczek,
5) prowadzenie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi ubezpieczycielami oraz Urzędem Skarbowym,
11/ prowadzenie ewidencji i inwentaryzacji mienia Gminy,
12/ zapewnienie ochrony mienia komunalnego poprzez jego ubezpieczenie,
13/ organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowo– księgowych,
14/ kontrolowanie działalności gospodarczej i finansowej prowadzonej w ramach budżetu Gminy,
15/ wykonywanie zadań wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych,
16/ współdziałanie z Regionalną Izbą  Obrachunkową , Izbami i Urzędami Skarbowymi, Bankami,  Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi instytucjami.
17/ prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową budżetu Gminy oraz obsługą długu Gminy, a także ewidencjonowaniem i rozliczaniem środków pozabudżetowych otrzymanych przez Gminę,
18/ prowadzenie archiwum Urzędu,
19/ wypełnianie innych nie wymienionych wyżej obowiązków wynikających z przepisów   prawnych z zakresu rachunkowości, podatków oraz finansów publicznych,

§ 14

ZESPÓŁ ds. INWESTYCJI, INFRASTRUKTURY I OCHRONY PZECIWPOŻAROWEJ

1. W zakresie infrastruktury:
1/ organizacja ruchu drogowego,
2/ współuczestniczenie w oznakowaniu dróg,
3/ budowa, modernizacja, utrzymanie i ochrona dróg gminnych, ulic, mostów i placów,
4/ budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,
5/ wydawania zezwoleń na lokalizację w pasie drogowym obiektów nie związanych z gospodarką drogową,
6/ wydawania zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego,
7/ uzgadniania zjazdów z dróg gminnych
8/ sprawy związane z oświetleniem dróg i miejsc publicznych
9/ zaopatrzenie w energię elektryczną, cieplną i gaz,
10/ sprawy dotyczące telefonizacji i telekomunikacji

2. W zakresie inwestycji uczestniczenie w przygotowaniu:
1/ prognozowanie, planowanie i koordynowanie zadań inwestycyjnych prowadzonych na terenie Gminy,
2/ założeń techniczno-ekonomicznych,
3/ spraw terenowo-prawnych,
4/ dokumentacji projektowej i uzgodnień,
5/ dokumentacji wykonawczej, techniczno-rozruchowej,
6/ dokumentacji powykonawczej,
7/ współdziałanie w nadzorowaniu wykonawstwa inwestycji,
8/ dokumentacji związanej z uzyskaniem pozwolenia na inwestycje prowadzone przez Gminę
9/ branie udziału w naradach z udziałem jednostek wykonawców i inwestorów,
10/ koordynowanie działania wszystkich uczestników procesów inwestycyjnych i  kompletowanie dokumentacji finansowo projektowej,
11/ współdziałanie przy rozliczaniu inwestycji ,
12/ przygotowywanie wniosków o przyznanie środków pomocowych dla Gminy na inwestycje
13/ prowadzenie i rozliczanie innych prac remontowych i modernizacyjnych
14/ prowadzenie i rozliczanie zadań sołeckich w zakresie remontów i napraw

3. W zakresie p.poż współpraca z jednostkami OSP oraz koordynacja i nadzór realizacji    wydatków środków na pomoc OSP.
4. Zespół prowadzi również sprawy związane z ochroną zabytków i dóbr kultury,

§ 15

ZESPÓŁ ds.  GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI, ROLNICTWA, LEŚNICTWA, OCHRONY ŚRODOWISKA I OCHRONY PRZYRODY.

1. Z zakresu gospodarki nieruchomościami:
1/ prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach rozgraniczenia nieruchomości
2/ przygotowanie projektów decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości,
3/ prowadzenie spraw z zakresu scaleń, wymiany gruntów, podziału nieruchomości,
4/ zatwierdzanie projektu podziału nieruchomosci
5/ prowadzenie spraw z zakresu nazewnictwa ulic i numeracji  nieruchomości,
6/ prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem,  nabywanie nieruchomości przez Gminę,
7/ prowadzenie spraw z zakresu mienia gminnego,
2. Z zakresu rolnictwa, leśnictwa, ochrony przyrody i ochrony środowiska:
1/ koordynacja spraw z zakresu rolnictwa, hodowli zwierząt i roślin,
2/ współdziałanie ze służbami rolnymi i GUS-em /spisy rolne/
3/ nadzór nad działalnością spółek leśnych,
4/ nadzór nad wycinką drzew nie zastrzeżony dla innych organów,
5/ współpraca z konserwatorem przyrody, nadleśnictwem, parkami narodowymi,
6/ prowadzenie spraw melioracji,
7/ kontrola przestrzegania przepisów o ochronie środowiska,
8/ prowadzenie spraw z  zakresu gospodarki odpadami,
9/ prowadzenie spraw z  zakresu prawa wodnego i górniczego /źródła/
10/ prowadzenie spraw związanych z działalnością spółek wodociągowo – kanalizacyjnych,
3. W zakresie promocji Gminy:
1/ realizacja zadań na rzecz promocji Gminy oraz współpraca ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi przy realizacji wszelkich form promocji Gminy,
2/ współpraca z instytucjami samorządowymi i innymi w zakresie wspólnych działań promocyjnych,
3/ gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz,
4. Prowadzenie ewidencji bazy turystycznej w Gminie i opłaty klimatycznej,
5. Prowadzenie  spraw z zakresu porządku publicznego.
Zespół zajmuje się  edytowaniem Biuletynu Informacji Publicznej –Cyfrowy Urząd.
Ponadto zespól odpowiada za obsługę kserokopiarki.
6. Współpraca z pełnomocnikiem ds. mniejszości narodowej.
7. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

§ 16

URZĄD STANU CYWILNEGO, EWIDENCJA LUDNOŚCI PEŁNOMOCNIK
ds. INFORMACJI NIEJAWNYCH

Urząd Stanu Cywilnego, zgodnie z przepisami ustawy o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz konkordacie podpisanym pomiędzy Stolicą Apostolską, a Rzeczpospolitą Polską prowadzi sprawy:
1/rejestrację stanu cywilnego,
2/wydawanie decyzji wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
3/ korespondencję z polskimi placówkami dyplomatycznymi za granicą i obcymi konsulatami w RP w sprawach obywateli polskich i obcych wchodzących w zakres działań USC,
4/ archiwum USC.
5/ przygotowywanie dokumentów stwierdzających tożsamość i prowadzenie dokumentacj w tym zakresie,
6/ prowadzenie ewidencji ludności i spraw meldunkowych,
7/ prowadzenie stałego rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców,
8/ pomoc w obsłudze wyborów do Sejmu, Rady Gminy, prezydenta, referendum
9/ gospodarka blankietami i ich odpowiednie zabezpie
10/ współpraca z Głównym Urzędem Statystycznym w zakresie przeprowadzania spisów powszechnych,
11/ sprawy z zakresu zbiórek publicznych,
12/ opieka nad obiektami cmentarnictwa wojennego.
13/ sprawy wynikające z ustawy o ochronie informacji niejawnych.

§ 17

SAMODZIELNE  STANOWISKO ds. ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

1. W zakresie zamówień publicznych stanowisko wykonuje następujące zadania:
– obsługa Urzędu Gminy w zakresie realizacji postanowień ustawy o zamówieniach publicznych w tym:
1/ przyjmowanie wniosków o zamówienia publiczne,
2/ prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
3/ wybór trybu zamówienia zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
4/ kompletowanie niezbędnej dokumentacji potrzebnej do złożenia zamówienia zgodnie z harmonogramem działania przy zamówieniach,
5/ przygotowywanie zleceń kosztorysów inwestorskich,
6/ kompletowanie, badanie i ocena ofert,
7/ przyjmowanie dowodów wpłaty wadium,
8/ obsługa komisji przetargowej,
9/ prowadzenie pełnej lub uproszczonej dokumentacji zamówień publicznych,
10/ prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zamówień publicznych,
11/ prowadzenie spraw związanych z postępowaniem odwoławczym.

§ 18

SAMODZIELNE STANOWISKO ds. ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO

1.Prowadzenie przez stanowisko zadań własnych Gminy w zakresie:
1/ spraw związanych z kształtowaniem i prowadzeniem polityki przestrzennej na terenie Gminy, opracowanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz strategii rozwoju  Gminy i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2/ uzyskania opinii i uzgodnień do planu od właściwych organów,
3/ opracowanie dokumentacji służącej dokonywaniu okresowych zmian w zagospodarowaniu  przestrzennym Gminy,
4/ prowadzenie analizy wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu przestrzennego,
5/ sporządzanie projektów decyzji ustalającej warunki zabudowy,
6/ sporządzanie projektów decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego,
7/ prowadzenie rejestru wydanych decyzji,
8/ koordynacja działań związanych z wdrażaniem strategii Gminy.

§ 19

SAMODZIELNE STANOWISKO ds. OBSŁUGI SEKRETARIATU I SPRAW OGÓLNYCH

1/ prowadzenie sekretariatu, spraw pocztowych związanych z ekspedycją i odbieraniem przesyłek, ewidencja korespondencji,  kolportażu, komunikacji telefonicznej i teleksowej, rozdziału poczty itp.
2/ sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej kierownictwa Urzędu,
3/ wykonywanie czynności związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Urzędu,
4/ zaopatrywanie Urzędu w pieczęcie, ewidencja i rozdział pieczęci Urzędu,
5/ zaopatrzenie materiałowo-biurowe, gospodarowanie środkami biurowymi, drukami, formularzami,
6/ ewidencja środków trwałych Urzędu,
7/ dbałość o wystrój budynku, zabezpieczenie budynku zgodnie z przepisami bhp, p.poż,
8/ wydawanie i prowadzenie ewidencji zaświadczeń, legitymacji,
9/ nadzór nad tablicami ogłoszeń, ewidencja ogłoszeń sądowych,
10/ prowadzenie spraw związanych z bhp /szkolenie pracowników, prowadzenie dokumentacji bhp/
11/ prowadzenie ewidencji czasu pracy i list obecności,

§ 20

SAMODZIELNE STANOWISKO ds. EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, WOJSKA, OC, KANCELARII TAJNEJ

Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku należy:
1. W zakresie ewidencji działalności gospodarczej:
1/ ewidencja zgłoszeń działalności gospodarczej i inne wynikające z ustawy o działalności gospodarczej,
2/ prowadzenie okienka przedsiębiorczości,
2. Prowadzenie spraw należących do zadań własnych Gminy wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości
1/ współdziałanie z Gminną Komisją Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w opracowywaniu i realizacji gminnego programu profilaktyki i  rozwiązywania problemów alkoholowych,
3. Prowadzenie spraw z zakresu klęsk żywiołowych
4. Prowadzenie spraw z zakresu  transportu zbiorowego,
5. Opracowywanie wniosków o przyznanie środków finansowych dla Gminy na inwestycje oraz remonty prowadzone przez Gminę
6. W  zakresie OC i wojska:.
1/ planowanie obrony cywilnej na terenie Gminy,
2/ koordynacja działań OC w jednostkach organizacyjnych Gminy,
3/ nadzorowanie wykonywania zadań i zaleceń
4/ aktualizacja dokumentacji OC
5/ przygotowywanie decyzji dla Wójta w ramach OC
6/ organizowanie współdziałania z organami nadrzędnymi,
7/ organizacja szkoleń i gospodarowanie sprzętem OC
8/ współdziałanie z organami wojskowymi przy przygotowaniu poboru i jego przeprowadzeniu,
9/ sporządzanie wykazów poborowych,
10/ przygotowanie materiałów dla decyzji o przedterminowych zwolnieniach ze służby, odroczeniach itp.
7. Prowadzenia Kancelarii Tajnej Urzędu.

§ 21

STANOWISKO ds. OBSŁUGI RADY GMINY, KULTURY, SPORTU I ZDROWIA

Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku należy:
1/ Obsługa techniczno – organizacyjna sesji Rady,  /materiały, kompletowanie i ewidencja uchwał, protokoły rady i komisji/.
2/ Obsługa kancelaryjno – biurowa Rady i jej Komisji.
3/ Podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej Komisji.
4/ Sporządzanie materiałów i informacji na polecenie Wójta i Przewodniczącego  Rady.
5/ Organizowanie i obsługa narad, konferencji, spotkań z mieszkańcami zwoływanych przez Przewodniczącego Rady i przewodniczących komisji Rady.
6/ Organizacja  wyborów sołtysów i rad sołeckich.
7/ Zadania własne gminy w zakresie kultury i sportu.
8/ Stanowisko prowadzi sprawy z zakresu ochrony zdrowia współpracując z SP ZOZ w Krościenku n.D oraz Radą Społeczną.

§ 22

RADCA PRAWNY:

Do zadań Radcy Prawnego należy:
1/ udzielanie Radzie, Wójtowi, pracownikom Urzędu, kierownikom jednostek organizacyjnych opinii, porad i konsultacji prawnych
2/ udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności jednostki,
3/ opiniowanie projektów i dokonywanie oceny legalności aktów prawnych, w tym w szczególności aktów prawa miejscowego, umów, porozumień, decyzji, upoważnień i pełnomocnictw,
4/ opiniowanie projektów uchwał Rady Gminy oraz zarządzeń Wójta (pomoc w redagowaniu bardziej skomplikowanych projektów)
5/ reprezentacja przed urzędami i organami orzekającymi,
6/ obsługa prawna sesji Rady Gminy.
7/ inne zadania przewidziane w przepisach dotyczących obsługi prawnej.

§ 23

INFORMATYK:

1. Nadzór nad całością spraw związanych z informatyzacją Urzędu,
2. Sprawowanie nadzoru technicznego nad sprzętem komputerowym i oprogramowaniem,
3. Instalowanie i uruchamianie nowego oprogramowania,
4. Współpraca i bieżaca pomoc techniczna dla pracowników Urzędu,
5. Opieka nad serwerami, siecią lokalną, dostępem do Internetu,
6. Zarządzanie systemem dostępu do zbiorów danych i zapewnieniem prawidłowej i realizacji ustaw i przepisów szczególnych w tym zakresie,
7. Zapewnienie bezpieczeństwa danych zawartych w komputerowych zbiorach danych Urzędu zgodnie zobowiązującymi przepisami i regulacjami wewnętrznymi przyjętymi w Urzędzie,
8. Wdrożenia i koordynowania spraw z zakresu publikacji urzędowego serwisu internetowego Biuletynu Informacji Publicznej,
9. Konserwacja centrali telefonicznej, telefonów, faksów oraz sprzętu komputerowego,
10. Wykonywanie zadań „administratora bezpieczeństwa informacji” w Urzędzie Gminy,
11. Wykonywanie kopii bezpieczeństwa,
12. Zarządzanie kontami e-mail,
13. Zarządzanie stroną internetową gminy Krościenko nad Dunajcem.
14. Kontakt z firmami zewnętrznymi.

§ 24

1. Do zadań wykonywanych przez gońca należy roznoszenie korespondencji Urzędu na terenie Gminy oraz rozplakatowywanie obwieszczeń Wójta i jednostek organizacyjnych Gminy.
2. Sprzątaczka wykonuje czynności związane z utrzymaniem w czystości pomieszczeń w budynkach Urzędu.
3. Do zadań palacza należy przygotowanie pieców i opału do sezonu grzewczego oraz palenie w piecach we wszystkich pomieszczeniach w budynkach Urzędu.

 

Rozdział V
Zasady podpisywania pism i decyzji administracyjnych

  § 25

1. Wójt podpisuje
1/ Zarządzenia , regulaminy i inne akty prawne,
2/ Pisma związane z reprezentowaniem Gminy na zewnątrz,
3/ Pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem Gminy,
4/ Odpowiedzi na skargi i wnioski  obywateli,
5/ Decyzje z zakresu administracji publicznej  do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników Urzędu,
6/ Pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu,
7/ Pisma zawierające oświadczenia woli Urzędu jako pracodawcy,
8/ Pełnomocnictwa do reprezentowania Gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
9/ Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski Komisji Rady.
10/ Zarządzenia i decyzje wynikające z przepisów ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej,
11/ Inne pisma, jeśli ich podpisywanie Wójt zastrzegł dla siebie.
2. W czasie nieobecności Wójta dokumenty określone w ust. 1 podpisuje Zastępca Wójta.
3. Zastępca Wójta podpisuje zaświadczenia, korespondencje i decyzje administracyjne zgodnie z upoważnieniem Wójta.
4. Sekretarz podpisuje zaświadczenia, korespondencje i decyzje administracyjne zgodnie z upoważnieniem Wójta oraz pisma kierowane do różnych instytucji w sprawach funkcjonowania Urzędu.
5. Skarbnik Gminy podpisuje pisma prawnie zastrzeżone do podpisu Skarbnika – Głównego Księgowego oraz korespondencję nie zastrzeżoną do podpisu Wójta, a dotyczącą polityki finansowej Gminy realizowanej w oparciu o budżet gminy oraz obowiązujące przepisy,

 

Rozdział VI
Działalność kontrolna w Urzędzie

  § 26

1. W  Urzędzie Gminy przeprowadzana jest kontrola :
1/ wewnętrzna obejmująca  pełny zakres zadań realizowanych przez  pracowników Urzędu,
2/ zewnętrzna
Zasady działalności kontrolnej określa Załącznik Nr 2 do Regulaminu.

Rozdział VII
Organizacja przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków

§ 27

1. Przyjmowanie, załatwianie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się na podstawie postanowień niniejszego Regulaminu oraz na zasadach określonych przepisami prawa.
2. Skargi i wnioski pisemne wpływające do Urzędu, a także wnoszone ustnie do protokołu podlegają rejestracji w Rejestrze Skarg i Wniosków prowadzonym przez Sekretarza Gminy.
3. Skargi i wnioski rozpatruje merytorycznie właściwy zespół problemowy lub samodzielne stanowisko, który przygotowuje: odpowiedź zawierającą wyczerpujące wyjaśnienia wszystkich okoliczności sprawy, ustosunkowuje się do wszystkich zarzutów zawartych w skardze  lub propozycji  przedstawionych we wniosku oraz zawiadomienie  o podjętych działaniach.
4. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Wójt.
5. Całość dokumentacji rozpatrywanej skargi lub wniosku przechowuje zespół problemowy lub samodzielne stanowisko załatwiający sprawę.
6. Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne zespoły problemowe lub samodzielne stanowiska Wójt lub Sekretarz  wyznacza stanowisko wiodące, które sporządza i przekazuje pozostałym stanowiskom wyciąg ze skargi lub wniosku, dotyczący ich działalności.
7. Stanowisko wiodące po załatwieniu sprawy i na podstawie informacji  zainteresowanych stanowisk przygotowuje projekt łącznej odpowiedzi  wnoszącemu skargę lub wniosek.
8. O każdym przypadku nie załatwienia skargi lub wniosku w przewidzianym terminie zespół problemowy lub samodzielne stanowisko załatwiający skargę lub wniosek, obowiązany jest powiadomić na piśmie wnoszącego skargę lub wniosek oraz Sekretarza podając przyczynę nie załatwienia sprawy oraz nowy termin.
9. Bieżący nadzór i kontrola prawidłowego oraz terminowego załatwiania skarg i wniosków przez poszczególne zespoły problemowe i stanowiska pracy należy do Sekretarza Gminy,
a kierownictwo Urzędu prowadzi kontrolę w tym zakresie wobec podległych pracowników.

§  28

1. Skargi na działalność Zastępcy, Sekretarza, Skarbnika rozpatruje Wójt.
2. Skargi na działalność pracowników rozpatruje Wójt lub z jego upoważnienia Sekretarz.

  § 29

1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz.
od 13:00 do 16:00.
2. Zastępca Wójta i Sekretarz Gminy przyjmuje interesantów w sprawach skarg
i wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu.
3. Pracownicy Urzędu przyjmują interesantów codziennie w godzinach pracy Urzędu.
4. Przewodniczący Rady Gminy przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w poniedziałki w godz. od 14:00 do 16:00.

§ 30

W sprawach skarg i wniosków nie uregulowanych powyższymi zapisami mają zastosowanie:
1/ ustawa z dnia 16 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego / t. j. Dz. U.
z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm./.
2/ Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji,   przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków / Dz. U. Nr 5 poz. 46/.

 

Rozdział VIII
Obowiązki pracowników

§ 31

Do podstawowych obowiązków pracowników Urzędu należy przede wszystkim:
1/ ścisłe przestrzeganie postanowień instrukcji kancelaryjnej, kpa, statutu i  obowiązujących  regulaminów,
2/ właściwe i terminowe wykonywanie zadań
3/ wykonywanie zadań Urzędu sprawnie, sumiennie i bezstronnie,
4/ przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i zarządzeń z zakresu spraw za które pracownik odpowiada merytorycznie i przedstawianie ich organom Gminy,
5/ realizacja uchwał organów  Gminy,
6/ współdziałanie z radnymi, komisjami Rady i mieszkańcami w realizacji zadań,
7/ właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
8/ przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ppoż.
9/ przestrzeganie przepisów o ochronie tajemnicy służbowej i państwowej,
10/ dbanie o powierzone mienie,

§ 32

1. Status prawny pracowników określa ustawa o pracownikach samorządowych.
2. Sprawy związane z organizacją pracy oraz z prawami i obowiązkami pracowników Urzędu  określają ustawy oraz Regulamin Pracy Urzędu.

§ 33

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy
i  oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie
z  przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

 

Rozdział IX
Postanowienia końcowe

§ 34

1. Wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy zawierają zakresy czynności tych pracowników.
2. Przełożeni w zakresach czynności określają zastępstwa pracowników na czas ich nieobecności w pracy.
3. Przy zmianach personalnych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych obowiązuje protokolarne przekazanie stanowiska pracy.
4. Sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników Urzędu normują postanowienia  Regulaminu Pracy Urzędu.

§ 35

1. Zmiany postanowień niniejszego Regulaminu dokonywane są przez Wójta Gminy w  drodze Zarządzenia .
2. Nie wymaga zmiany regulaminu , rozszerzenia i zmiany zakresów czynności zespołów problemowych i samodzielnych stanowisk, wynikające z przepisów wydanych lub obowiązujących po wejściu w życie regulaminu.

§ 36

Sprawy nie określone w regulaminie reguluje Wójt w drodze zarządzeń.

Baner